Crăciunul între Sărbătoare și Tradiție

În seara aceasta de evanghelizare, anunțată pe site, a predicat pastorul Alex Clapa din Siret, iar acesta a avut un mesaj ce aș dori să-l redau mai jos. Tema este „Crăciunul între tradiție și sărbătoare”. Am încercat să răspundem la întrebarea: „Ce este Crăciunul? Tradiție sau sărbătoare”? În primul rînd, nu omul este inventatorul sărbătorilor, ci Dumnezeu. Acesta cînd și-a ales un popor al Lui pe pămînt (Israel) le-a dat să țină sărbători în fiecare an. Totuși, iată ce spune Dumnezeu în Amos 5:21

Eu urăsc, dispreţuiesc sărbătorile voastre, şi nu pot să vă sufăr adunările de sărbătoare! Când Îmi aduceţi arderi de tot şi daruri de mâncare, n-am nici o plăcere de ele; şi viţeii îngrăşaţi pe care-i aduceţi ca jertfe de mulţumire, nici nu Mă uit la ei. Depărtează de Mine vuietul cântecelor tale; nu pot asculta sunetul alăutelor tale! Ci dreptatea să curgă ca o apă curgătoare, şi neprihănirea ca un pârâu care nu seacă niciodată!

Cum vine una ca asta? Adică Dumnezeu este instauratorul sărbătorile, iar acum vine și spune că le urăște și le disprețuiește? Nicidecum. Trebuie să fim atenți la formulare: „Eu urăsc, dispreţuiesc sărbătorile voastre […]” Cu alte cuvinte, și noi am fabricat în mod artificial ceva pe lîngî sărbătorile instituite de Dumnezeu. Am adăugat ceva și am și făcut o obișnuiță dintr-o sărbătoare, am transformat-o într-o tradiție.

Ce este tradiția?

  • Tradiția se axează pe formă nu pe conținut
  • Tradiția promovează egoismul (ce voi primi eu anul acesta? cum să mă simt eu bine?)
  • Tradiția redă o imagine deformată despre Dumnezeu

Care mesajul Sărbătorii?

  • În sărbătoare nu se intră cu frică.
  • Sărbătoarea aduce bucurie
  • Sărbătoarea aduce un mesaj de salvare
  • Sărbătoarea aduce un mesaj de pace (vezi Luca 2)

Întrebare: ce a fost pînă acum Crăciunul pentru tine? Sărbătoare sau tradiție? Crăciunul poate fi atît tradiție cît și sărbătoare, dar asta depinde doar de atitudinea și relația noastră cu Dumnezeu, cu Domnul Isus. Aici stă diferența.

Te invit să te gîndești dacă și anul acesta vei intra în spiritul tradiției de Crăciun și-o să fie un Crăciun ca oricare altul, a cărui farmec și vrajă se va rupe odată cu stingerea beculețelor și cu începerea unui nou an. Te rog, caută să ai o sărbătoare adevărată în inima ta, acest Crăciun, și să începi o relație personală cu Domnul Isus, pentru ca bucuria să fie adevărată și deplină. Este singurul ce poate să-ți ofere o sărbătoare și nu o tradiție seacă și lipsită de conținut. Dacă dorești ajutor și vrei să vorbești cu cineva care să te ajute să înțelegi mai bine cum poți începe o viață nouă cu Domnul Isus, te rog să scrii la adresa tinerielim[at]yahoo.com sau lasă un comentariu la acest articol (te poți semna anonim sau poți preciza dacă dorești să-ți public sau nu comentariul). La capătulul celălalt al firului va fi cineva care va discuta cu tine și te va ajuta cu mare dragoste.

2 thoughts on “Crăciunul între Sărbătoare și Tradiție

Lasă un răspuns

