Creștere spirituală prin disciplina studiului

Obiectiv post şi rugăciune pe luna mai 2010: Creștere spirituală prin disciplina studiului

Texte de baza: Iosua 1:7,8;  Ps 119 : 9-11; 2 Tim 3:16, 17

Conform Noului Dicţionar Universal al limbii române studiul înseamnǎ cercetare, examinare a unei probleme, a unui fenomen, etc, însuşire, acumulare de cunoştinţe într-un anumite domeniu sau învǎţǎturǎ.

Richard Foster afirmǎ cǎ studiul este o experienţǎ specificǎ prin care acordând o atenţie deosebitǎ realitǎţii mintea este dirijatǎ în mod repetat şi regulat spre anumite tipare de gândire cu privire la Dumnezeu şi la relaţiile dintre oameni. Ceea ce studiem determinǎ obiceiurile pe care ni le formǎm, de aceea Pavel ne îndeamnǎ sǎ ne aplecǎm spre lucrurile adevǎrate, demne, curate, plǎcute şi nobile. Existǎ douǎ “cǎrţi” principale de studiu: una verbalǎ şi una nonverbalǎ. Cea nonverbalǎ se referǎ la  natura înconjuratoare, noi înşine, instituţiile, culturile şi urmǎrirea atentǎ a evenimentelor din jur. Cea verbalǎ se referǎ la Biblie în principal, apoi la unele cǎrţi din literatura creştinǎ clasicǎ (“Imitatio Christi”, “Practicarea prezenţei lui Dumnezeu”, “Întâmplǎrile pelerinului în cǎlǎtoria sa”, “Învǎţǎturile religiei creştine”, “Un testament al devoţiunii”, “Preţul uceniciei”, etc.)

Scopul principal al studiului nu este puritatea doctrinei ci schimbarea lǎuntricǎ. Patru paşi sunt necesari de parcurs pentru un studiu eficace:

  1. 1. concentrarea – focalizeazǎ mintea, îndreptând atenţia asupra obiectului de studiu;
  2. 2. înţelegerea a ceea ce studiem (sau comprehensiunea) – defineşte ceea ce studiem;
  3. 3. reflectarea – aratǎ semnificaţia a ceea ce sudiem şi ne ajutǎ sǎ vedem lucrurile din perspectiva lui Dumnezeu;
  4. 4. repetiţia – prin care mintea se antreneazǎ şi în cele din urmǎ va rǎspunde prin modificarea comportamentului.

Când citim o carte trebuie sa aplicǎm câteva reguli:

  • întelegerea cǎrţii (ce anume spune autorul);
  • interpretarea ei (ce vrea sǎ spunǎ autorul);
  • evaluarea  ei (are autorul dreptate?);
  • experienţa (raportarea la ceea ce citim);
  • relaţia cu alte cǎrţi;
  • discuţia cu alţii.

Problema cea mare pentru noi este nu sǎ ne facem timp pentru studiu, ci sǎ ne convingem cǎ acesta este suficient de important pentru a-i acorda timp.

În disciplina studiului nu este important cât de multe cǎrţi am citit, ci punerea în practicǎ a ceea ce am citit.

Studiul produce bucurie, la început ni se va pǎrea greu dar cu cât vom câştiga mai multǎ eficienţǎ cu atât mai mare ne va fi bucuria. Alexander Pope spune :” Nu existǎ studiu care după o micǎ aplicare a lui sǎ nu ne aducǎ încântarea”. Mintea noastră este astfel conceputǎ încât vine în perfect acord cu lucrul asupra cǎruia se concentreazǎ. Iatǎ de ce problema poluǎrii minţii noastre este atât de crucialǎ.

Lucrul trist care se întâmplǎ în societatea modernǎ este că bǎrbaţii nu citesc aproape deloc iar multe femei se complac în citirea unor romane de dragoste slabe.

Pentru a ne putea lǎrgi orizontul într-un mod serios trebuie sa citim în mod regulat şi ordonat cǎrţi bune printre care Biblia trebuie să ocupe locul central. Studiul constituie o disciplinǎ mult mai vastă decât cititul propriu zis dar cititul este un element important în cadrul studiului şi nu trebuie pierdut din vedere.

Iatǎ un îndemn(a)), o evaluare (b),c),d)), şi un plan de acţiune (e), f), g)):

  1. chemarea la studiu – Prov 1:1-9; 23:12,23;
  2. sursa adevǎrului – Iacov 1:5; Evrei 4:11-13; 2 Tim 3:16,17;
  3. ce trebuie sǎ studiem – Filipeni 4:8-9; Col 3:1-17;
  4. valoarea studiului – Luca 10:38-42;
  5. studiul activ – Ezra 7:10; Iacov 1:19-25;
  6. studiul în cadrul acţiunilor evanghelistice – Fapte 17:1-3, 10-12; 19:8-10;
  7. studiul unei cǎrţi nonverbale – Prov 24:30-34;

Motive de rugăciune:

– de laudă şi mulţumire :

  • lǎudǎm pe Domnul pentru cǎ ni s-a descoperit prin Scriptură şi creaţia Sa;
  • mulţumim pentru studiul biblic devoţional din fiecare dimineaţǎ sau searǎ;
  • mulţumim pentru impactul cel mai profund al studiului asupra vieţii noastre;

– de pocainţă:

  • ne pare rǎu şi cerem iertare pentru cǎ am pierdut vremea citind literaturǎ proastǎ sau privind prea mult la televizor (sau pe internet) la  emisiuni nefolositoare sau chiar nocive;
  • ne pare rǎu pentru cǎ n-am perseverat în studiul biblic început;

– de cerere:

  • cerem de la Dumnezeu lumina şi cǎlǎuzirea Sa atunci când ne concentrǎm asupra disciplinei studiului, ca sǎ-l facǎ un mijloc de a aduce plinǎtatea lui Dumnezeu în vieţile noastre. Amin

Comitetul Zonal Botoşani

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s